2014. július 9., szerda

Kis összefoglaló

 Szóval végre úgy tűnik, hogy működik a bloggom, érdekes módón viszont a képeket az itthoni gépről a blog albumába tudom feltölteni, a munkahelyemről pedig az albumból a blog-ra. A lényeg, hogy sikerült.

 Azért gondoltam a blog folytatására, mert a második kisbabámat itt kint, Stockholomban fogom világra hozni, és ezzel a módszerrel szélesebb körben (mindent csak egyszer leírva) tudom informálni a hozzátartozókat, ismerősöket, érdeklődőket.

 Egyenlőre csak összefoglalásként:
 A 27.héten vagyok, jövő héten kezdjük meg az utolsó trimesztert. Minden renben velünk, Alex növöget és aktívkodik. Terhesgondozásra, amit itt szülésznők végeznek, 4 hetente kell járnom egyenlőre ha a vérnyomásomat magamnak is ellenőrzöm. Legtöbb esetben egy ultrahang van a 18. héten, én kicsit extrább helyzetben vagyok (korom és a vérnyomásom miatt) ezért lesz még egy "növekedést ellenőrző" UH a 32. héten. Ezekre egy nőgyógyászati klinikán kerül sor ahova a szülésznő már jó előre beutalót küldött, és magát az UH-ot is egy szülésznő végzi akinek ilyen irányú képzetsége van.
 Terhesgondozásra lehet járni állami vagy privát rendelőbe, teljesen szabadon választott és ingyenes. Én találkoztam egyszer egy orvossal, a vérnyomás gyógyszeremet megbeszélni, de ez tényleg csak egy beszélgetés volt. Nincs semmiféle vizsgálat, pláne nem hüvelyi a terhesség ideje alatt (ha ezt nem indokolja semmi). Én a munkahelyemhez közel eső rendelőt választottam, hogy könnyebb legyen kontrollra járnom.
 A szülésznő minden alkalommal elkérdezi van e panaszom, tanácsokat ad, leméri a súlyom, méh nagyságát, megméri a vérnyomásom, ujjbegyből megnézi a haemoglobin és vércukor szintet valamit a vizeletet tesztcsíkkal ellenőrzi. Ő állítja ki az igazolást a terhességről amit az itteni TB-nek kell beküldeni, hogy jogoslut legyek "táppénzre", ha szükséges a terhesség alatt illetve a "gyesre" a szülés után.
 Nekünk kellett kiválasztani, hogy a Stockholmban található 5 szülészeti osztály melyikén akarok szülni, és oda is a szülésznő küldött értesítést a szülés várható időpontjáról. Mi a legközelebb eső Déli Kórházat (svédül Södersjkuhus=SÖS-t) választottuk.
 A szülésfelkészítő tanfolyamok ingyenesek (erre már nem nem jelentkeztem), terhestornáért és masszásért viszont fizetni kell. Én a héten elkezdtem terhes jogára járni, igazából jogára még sose jártam, viszont terhestornára igen még Pécsen Adrival a pocimban, de ez is hasonló volt, jól megdolgoztattuk a különböző izomcsoportokat és sokat lélegeztünk közben.
 A szülés tervezett módjáról is megkérdeztek, és hiába volt az első császáros, nem kértem tervezett császárt és erről senki nem is akart le- vagy rábeszélni.

 Egyenlőre ennyi információ és próbálok megint egy Alexről készült UH képet ide feltölteni.

Nincsenek megjegyzések: