2008. március 20., csütörtök

Piac

Ma délután elmentem a belvárosba piacra. van egy szabadtéri része ahol virágok, zöldség, gyümölcs van (most akciós volt aszőlő és az eper), meg egy fedett része a föld alatt ahol sajt, hús van főleg. Csak almát vettem, mert ténylegesen olyan volt, mint egy piac, mindenki kiabál, állandóan nyüzsög én meg el sem tudtam mondani, hogy mit akarok. Egyenlőre biztonságosabbnak tűnt egy önkiszolgáló boltban vásárolnom!
A svédeknél nagy divat egyébként a sorbanállás. Soha nem tülekednek, a buszra is egyesével állnak szépen sorban. Amúgy a buszokra csak elöl lehet felszállni és be kell mutatni a bérletet vagy jegyet, ez utóbbit lebélyegzi a sofőr. A metrón csak kapun lehet lemenni, a villamoson meg kalauz van...
A legérdekesebb azonban, hogy bizonyos boltokban is sorszámot kell húzni, pl. a halaspultnál! Akkor is, ha nincs előtted senki!!! Én már voltam egyszer egy elektronikai boltban (kábelt vettem a TV-hez), ahol senki nem volt rajtunk kívül, nem állt velünk szóba az eladó, mutogatott a közvetlen mellette lévő gépre, hogy nyomjunk sorszámot! Megtettem és egyből akartam adni is az eladónak a cédulát, az meg még rázta a fejét, és mutogatott a kijelzőre, hogy még nem az én számom van ott! Ezt mi egyáltalán nem értjük meg, hogy miért így van!

Nincsenek megjegyzések: