2014. október 22., szerda

A kórházban

A császár után 6 órával felállítottak az ágyból és tanácsokkal ellátva mondták, hogy kész, már mozoghatok is. Meleg vacsorát is kaptam (senki nem kérdezősködött, hogy széklet van e, nem úgy, mint otthon, amikor a legnagyobb bajom a császár után is az volt, hogy napokig nem ehettem).
Délután már jött Adri látogatóba a kisöccséhez, aztán felkerültem az újszülött osztályra, egyágyas szobába, vagyis ott mindegyik szoba "családi szoba" egy plusz ággyal az apukák részére akik térítés ellenében alhatnak ott és ellátást is kapnak.
Alex végig velem volt, leginkább mellettem az ágyban, mert még nehéz lett volna a kiskocsihoz felkelnem hozzá. Szülésznők és nővérek dolgoznak az osztályon, csak akkor jönnek be a szobába ha hívom őket vagy hőmérőznek, vérnyomást mérnek. A babát egyedül kell ellátni, de persze segítenek ha kéred. Nem fürdetnek babát és nincs is lehetőség rá, bevizezett törlőkendővel tisztogattam meg Őt, ha kellett. A szoptatással kapcsolatban segítkeztek a szülésznők tanácsokkal, biztatással, mert Alexnek nehezen ment az első 2 napban (vagyis sehogy), de a 2 nap éjszakáján valahogy ráérzett és onnan már nem volt gond.
Mindenki aki bejött a kórterembe kopogott, lefertőtlenítette a kezét az ajtónál, bemutatkozott és gratulált, lehetett az takarítónő, nővér vagy orvos.
Gyerekorvos 24 óra után vizsgálta meg Alexet, minden rendben volt vele. A 3.naptól kezdett besárgulni, vettek vért is, de az értékei a normális határon belül voltak, szóval csak szopiznia kellett bőven.
A hazamenetel időpontja is anyukától függ, a gyerekorvos áldását adta, az én sebemet is egyszer ellenőrizte az operáló orvos, rendben volt (nincs külső varrat, a "ragsztó kötést" 24 órával  a műtét után vették le).
Mi vasárnap délután, tehát Alex 3 napos korában jöttünk haza, a súlya megindult felfelé, mert a szombati 3900 g-ból vasárnapra 3960 g-ot produkáltunk.


Nincsenek megjegyzések: